Dwa podmioty, konsorcjum Pesy i Pesy Rental oraz Newag, zdecydowały się wziąć udział w przetargu Przewozów Regionalnych na dostawę w formie leasingu oraz 8-letnie utrzymanie sześciu spalinowych zespołów trakcyjnych. Oferta nowosądeckiego producenta dotyczy tylko części zamówienia obejmującej dostawę czterech pojazdów dwuczłonowych. Pesa stara się również o zlecenie na dostawę dwóch pojazdów jednoczłonowych.
W pierwszym zadaniu dotyczącym leasingu dwóch jednoczłonowych, spalinowych zespołów trakcyjnych ofertę złożyło tylko konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz i Pesa Rental. Wartość oferty to 18,37 mln zł. W drugim zdaniu w ramach tego zamówienia obejmującym dostawę czterech dwuczłonowych, spalinowych zespołów trakcyjnych wspomniane wyżej konsorcjum zaproponowało za swoje produkty i usługi 50,74 mln zł. Zdecydowanie niższe wymagania cenowe przedstawił Newag. Nowosądecki producent oszacował swoje koszty na 37,77 mln zł.. Jedynym kryterium wyboru oferty w tym przetargu jest najniższa cena.
Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na dostawę sześciu pojazdów spalinowych, w tym dwóch jednoczłonowych i czterech dwuczłonowych w styczniu tego roku. Termin otwarcia ofert był jednak przekładany wskutek odwołania Newagu do Krajowej Izby Odwoławczej. Producent twierdził, że jedynym podmiotem dysponującym świadectwem typu na jednoczłonowy autobus szynowy jest bydgoska Pesa i domagał się wydłużenia terminu dostawy do 12 miesięcy. Tymczasem Przewozy Regionalne przewidziały na dostawę pojazdów 5 i 6 miesięcy dla pojazdów jednoczłonowych oraz 8 i 9 miesięcy dla dwuczłonowych. KIO nie podzieliła jednak argumentów Newagu i odwołanie oddaliła.